Sunday, June 20, 2010

Milo Vs Laptop Vs Tesis

Someone said, muka awk ni mcm lelaki la Miss Zircon. Ye ke? Ermm, tak pe la mana-mana pun. Aku tak kisah. Janji mulai hari ni, aku nak happy je...tak nak ingat dah kisah tragis dulu-dulu. Semoga Allah berikan kebahagian kepadaku setelah sekian lama aku berendam air mata. Aik??? Ape kena mengena muka macam laki dengan kisah tragis? Ntah la belalang. Orang kata hidup ni mcm roda, sering berputar. Bersilih ganti suka dan duka. Tapi pada aku hidup ni mcm laptop. Bila masuk virus terus hang. Tak leh nak fikir dah. Bila dah update antivirus atau format balik baru ok balik. Tapi kesan virus tu bukan 100% leh hilang. Mcm tu la kot diri kita ni, bila ada masalah kena dengar kata-kata semangat, update balik motivasi diri. Life must go on. Kata Amy Mastura, Janji kita hepi!

Sebut pasal laptop, pernah masa study dulu, aku tengah pulun buat tesis. Maklumlah last-last minute baru nak buat. Tu pun bila supervisor asyik call je. "Tomorrow, by hook or by crook i nak jumpa u...Bawa sekali tesis u. Mesti siap Bab 1, Bab 2 and Bab 3." Aku dengan gementar jiwa raga menjawab "Baik Dr. Sok pagi-pagi lagi sy datang bilik Dr." Perghh...dalam satu malam berjayakah misi utk aku menyiapkan 3 bab sekaligus? Ala bantai je.

So, stay up la aku pada malam itu. Buat la air milo sebagai peneman dikala malam yang gundah. Cun-cun tengah survive buat ayat power tesis, tergeliat la aku demi kerana mengantuk. Tak semena-semena tangan ini tersentuh dengan rakusnya segelas milo yang setia berada di sisi laptop.

My God! Air milo tumpah atas keyboard! Tatkala itu matila laptop serta merta tanpa aku belum sempat save tesisku itu! WAAAAAAAAAAAA!!!!!!! Crazy or what??? Apa aku nak jawab nga Dr. Sukri esok?????!!!!! Cobaan...

No comments: