Thursday, June 17, 2010

Bicara Dulu

Bicara Dulu
©Miss Zircon

Bicara dulu,
Hanya aku dihatimu,
Hanya aku kekasihmu,
Hanya aku pujaanmu,
Hanya aku cintamu,
Dan hanya aku yang satu.

Bicara dulu,
Akulah sayangmu,
Akulah jua rindumu,
Akulah hidupmu,
Dan akulah penawar dukamu.

Bicara dulu,
Kau ingin selalu aku disisimu,
Kau ingin selalu aku dipelukanmu,
Kau ingin selalu aku diribaanmu,
Dan kau ingin selalu aku dihatimu.

Tapi sayang,
Bicara dulu telah layu,
Didustai pencinta setia,
Dibuang aku tanpa salam,
Dihina aku tanpa belas,
Sedangkan yang berbicara dulu,
Adalah cintamu yang kau belai,
Juga cinta hatimu.

2 comments:

Nadzipah said...

erm..bait-bait kata yang punyai maksud yang mendalam..hanya yang mengalami akn merasai gelojak rasanya...
sabarlah..mungkin dia bukan yang terbaik buat diri..ada yang lagi baik sedang menanti..insya-ALLAH..
tabahkan hatimu..ALLAH tak akan menguji kita jika kita tidak mampu menghadapinya..

Miss Zircon said...

huhuhu...itu tahun 2007 lagi sajak tu long...